torsdag 9 januari 2014

Gårdagens middag

Igår gjorde jag en god vegetarisk paj, har som mål detta år att vi minst en dag i veckan ska äta vegetariskt.

Hittad detta recept på http://undervarttak.blogspot.se/, i deras recept använder de även bacon men det valde jag bara bort och adderade mera grönsaker istället.

Detta recept innehåller heller inga mjölkprodukter eller spannmålsprodukter.


Resultatet blev såhär!


 
 
 Och jag gjorde så här:

Ugnen på 175 grader

Pajdeg

3dl mandelmjöl
1/2 dl sesamfrön
1 msk fiberhusk
1 tsk havssalt
2 msk kokosolja
1 ägg

Mixa mandelmjöl och sesamfrön i en matberedare eller mixer så att de mals och blandas väl. Blanda sen i fiberhusk, salt, kokosolja och ägg. Blanda tills det blir en deg.

Tryck ut i valfri form och nagga, sen in i ugn 10 min.

När pajdegen har förgräddats tog jag ut formen och hade i broccoli, tomat och champinjoner så mycket så att det täckte botten.

Blandade sen 2 dl kokosmjölk, 3 ägg, salt, peppar och Cayenne och hällde på, sen in i ugnen igen till äggstamningen stelnat, i min ugn tog detta ca 30 min.

Kan verkligen rekommendera denna, även sambon tyckte det blev gott och det är då ett bra betyg;)!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar